Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Po krótkiej przerwie urlopowej powracam do tematyki związanej po części ze społecznym zaangażowaniem biznesu. Tym razem ukazując konkretne przykłady tego typu działalności, na poły marketingowe, mające przy tym związek z wyjazdami wakacyjnymi i atrakcjami turystycznymi w naszym kraju.

Skoro wszyscy lubimy wakacje i wakacyjne podróże - odpoczywamy, poznajemy nowe miejsca, stąd pomysł Ferrero Polska na stworzenie we współpracy z Polskim Towarzystwem Turystyczno-Krajoznawczym (PTTK) stworzyła mapy wyjątkowych, wartych odwiedzenia polskich atrakcji turystycznych.

Dzięki kodom QR znajdującym się na etykietach dużych słoików kremów Nutella (600g) ich nabywcy będą mogli odkryć ciekawostki dotyczące 16. wybranych miejsc, a także - jak to określa producent - nietuzinkowe propozycje spędzenia wolnego czasu. Akcja (Nutella kocha Polskę) trwa do 30 września. Ponadto, jak zapewnia Ferrero, „każdy może dodać do mapy swoje ulubione miejsce, opisać lokalne atrakcje i wygrać wakacyjne nagrody”.

Na etykietach kremu znalazły się: Kazimierz Dolny, Sandomierz, Wrocław, Sopot, Tczew, Jezioro Solińskie, Trzęsacz, Narew, Góry Stołowe, Biebrza, Hel, Woliński Park Narodowy, Chełmno, Hala Gąsiennicowa, Szczecin i Cieszyn.

- Pandemiczna rzeczywistość ograniczyła możliwości podróżowania, większość z nas zrezygnowała z wyjazdów zagranicznych i postawiła na wakacje w kraju. Postanowiliśmy więc zorganizować akcję, dzięki której miłośnicy kremu Nutella będą mogli poznać piękne miejsca w Polsce. Opracowane wspólnie z PTTK atrakcje turystyczne pozwolą nam odkryć tajemnicze zakątki Polski - mówi Beata Dziekanowska z Ferrero.

Na inny pomysł wpadła Diaverum, wywodząca się ze Szwecji międzynarodowa sieć medyczna, zajmująca się leczeniem schorzeń nefrologicznych, zwłaszcza przewlekłej choroby nerek (PChN). Cierpiący na nią pacjenci są bardziej podatni na poważne powikłania związane z COVID-19. Dla nich „dostęp do dializy w bezpiecznym i komfortowym środowisku ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia im możliwości podróżowania, zarówno po kraju, jak i po świecie” - podkreśla firma.

Wobec tego firma stworzyła 72-stronicowy przewodnik turystyczny, który zapewnia z jednej strony kluczowe informacje na temat dostępu do klinik dializ firmy ze wskazówkami dotyczącymi podróży od ekspertów w dziedzinie nefrologii, stowarzyszeń pacjentów i doświadczonych osób podróżujących w czasie dializy. Przewodnik obejmuje niektóre z najbardziej atrakcyjnych miejsc na świecie, od wodospadów Iguazu w Argentynie po Ałmaty w Kazachstanie, a także popularne cele podróży, takie jak Baleary i Barcelona w Hiszpanii. Co dla nas istotne nie zabrakło w nim informacji na temat polskich Warmii i Mazur (w tym Giżycka, Mikołajek, Olsztyna i Iławy) oraz Krakowa - przez ponad 5 wieków stolicy Polski. Na temat Warmii i Mazur dowiadujemy się m.in., że jest to prowincja na północnym wschodzie Polski, pełna jezior i lasów, rezerwatów przyrody, parków narodowych, a także rzek i kanałów z nadającymi się do żeglugi drogami wodnymi, w tym 100-km szlakiem wodnym dla kajaków na Krutyni.

Bardziej marketingowy kontekst należy przypisać pomysłowi sieci marketów spożywczych Żabka Polska, która zdecydowała się na otwarcie, funkcjonujących do września, 80. sklepów sezonowych. Są to zarówno placówki stacjonarne, jak i te zlokalizowane w specjalnie stawianych w sezonie turystycznym pawilonach. W tym roku powstały 22 modułowe sklepy sezonowe oraz 58 stacjonarnych. Większość działa w miejscowościach letniskowych nad Bałtykiem. Sezonowe Żabki znaleźć można także nad jeziorami: Białym w Okunince (woj. lubelskie) oraz Charzykowskim w Charzykowie (woj. pomorskie).

- Pierwsze modułowe sklepy sezonowe sieci Żabka powstały nad morzem - w Międzywodziu i Międzyzdrojach - w 2016 r. (...)Sklepy sezonowe to nie tylko wygoda dla turystów w codziennych zakupach spożywczych w czasie urlopu, ale także możliwość dodatkowego rozwoju i przychodu dla franczyzobiorców, którzy na co dzień prowadzą sklep w standardowych lokalizacjach w regionie - mówi Przemysław Kijewski, dyr. ds. operacyjnych w firmie Żabka Polska.

Na zakończenie, wszystkim czytelnikom, którzy wciąż jeszcze nie skorzystali z urlopowej możliwości wyjazdu, życzę udanego odpoczynku. Najlepiej u nas w kraju - pełnym turystycznych atrakcji zarówno nad morzem, nad jeziorami czy w górach oraz w szeregu innych miejsc: może mniej znanych niż zatłoczone kurorty, ale i tak dających szansę odpocząć od całorocznych obowiązków.

{crossposting}