Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez portal Reklama FMCG oraz Grupę Mobilną Qpony-Blix, konsumenci w różny sposób rozpoznają produkty lokalnych wytwórców.

Jednak największe znaczenie ma opakowanie – 36%. Potem są wymieniane dane producenta – 19%. Następnie jest wskazywana etykieta – 12%.

Łącznie 62% ankietowanych stwierdziło, że chętnie sięga po produkty lokalnych wytwórców. W mojej ocenie, to jest dobry wynik. Świadczy to o tym, że klienci interesują się takimi artykułami. Sklepy, które odpowiednio eksponują towary regionalne, są lepiej postrzegane przez konsumentów. Tylko 1 na 5 respondentów deklaruje, że nie ma potrzeby nabywania takich artykułów – informuje Mateusz Chołuj z portalu Reklama FMCG.

Prawie dwa razy więcej osób było raczej na tak – 41%, niż w pełni przekonanych o tym, że chętnie sięga po lokalne produkty – 21%.

Respondenci pytani o to, czym kierują się, wybierając produkty lokalne, głównie wskazywali jakość – 39%. Potem wymieniali regionalny patriotyzm – 27%. Mateusz Chołuj uważa, że producenci takich artykułów powinni zwrócić szczególną uwagę na te opinie. Warto podkreślać ww. silne strony swoich towarów podczas kampanii marketingowych.

Konsumenci sięgają po żywność lokalną właśnie z uwagi na walory zdrowotne.

Następnie respondenci wymieniają nabiał – 12%, a także sery – 11%. Tego typu artykuły mają dłuższy termin ważności. Dodatkowo ich producenci mocno reklamują swoje wyroby. Poprzez skuteczny marketing udało im się wykreować marki, które są znane również poza swoimi regionami. Obecnie widoczny jest trend promowania lokalnych produktów szerszemu kręgowi klientów. Wytwórcy powinni wykorzystać tę szansę – przekonuje ekspert z portalu Reklama FMCG.

rośnie sprzedaż regionalnych piw. Potwierdzają to również obserwacje Mateusza Chołuja. Eksperci podsumowują, że takie browary zyskują na popularności, ale wciąż mają do pokonania ogromną konkurencję w postaci znanych, międzynarodowych koncernów z dużymi budżetami reklamowymi. 

Badanie zostało zrealizowane na terenie 6 dużych miast (Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania i Łodzi) oraz ich najbliższych okolic. Ankieta była przeprowadzona w październiku br. wśród 620 osób bezpośrednio robiących zakupy w sieciach handlowych.