Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W programach regionalnych jest dostępna szeroka pula środków na finansowanie działań przedsiębiorstw, które chcą podbijać zagraniczne rynki oraz promocję gospodarczą regionów - mówił wiceminister finansów, funduszy i polityki regionalnej Waldemar Buda podczas otwarcia Zgierskiego Forum Gospodarczego.

Dwudniowe wydarzenie jest połączone z otwarciem Starego Młyna - nowej siedziby Miejskiego Ośrodka Kultury w Zgierzu oraz wręczeniem nagród gospodarczych.

- Rząd podejmuje działania wspierające rozwój polskich przedsiębiorstw, również w zakresie internacjonalizacji i eksportu. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej odpowiada za te działania, które są finansowane ze środków europejskich w ramach regulacji ustanowionych na poziomie UE - mówił wiceminister Waldemar Buda.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Rozwoju koordynuje również ponowne wykorzystanie środków unijnych, które pozostają w polskich regionach po rozliczeniu i zamknięciu programów regionalnych z Komisją Europejską. Są to przede wszystkim środki unijne, które zostały zaangażowane w projekty z zakresu instrumentów finansowych (instrumentów pożyczkowych oraz poręczeniowych). Dalsze wykorzystanie tych środków nie podlega już przepisom unijnym.

- Dostępność funduszy unijnych na lata 2021-2027 oraz dodatkowo środki, które pozostają w regionach po perspektywie finansowej 2014-2020, powinny stworzyć możliwość uzyskania dofinansowania, głównie w formie zwrotnej, przez każdego przedsiębiorcę z sektora MŚP, mającego dobry pomysł na podbój zagranicznych rynków - wspomniał wiceminister Buda.

W perspektywie finansowej 2021-2027 planowane jest wsparcie projektów z zakresu promocji gospodarki krajowej, w tym wsparcie internacjonalizacji MŚP oraz promocji eksportu.

- Trwają intensywne prace nad nowymi programami na lata 2021-2027. Z funduszy europejskich dla województwa łódzkiego planowane jest wsparcie wzrostu internacjonalizacji przedsiębiorstw, w tym zwiększenie zdolności przedsiębiorstw do tworzenia produktów i usług o potencjale eksportowym , poszukiwania i zdobywania nowych rynków oraz zmiany modelu biznesowego - zaznaczył Waldemar Buda.

{crossposting}