Ocena użytkowników: 3 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

W sierpniu sprzedano obligacje oszczędnościowe o łącznej wartości 1 886 mln zł. Największą popularnością cieszyły się obligacje 3-miesięczne. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 821,7 mln zł (44% udział w strukturze sprzedaży).

Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 4-letnie (36%) i 2-letnie (14%). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (5%) i 3-letnie (1%).

Na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500+ przeznaczono 10,8 mln zł. Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500+, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży, zatem ich zakupu można dokonać w dowolnym momencie.

- Sprzedaż skarbowych obligacji oszczędnościowych w drugim miesiącu wakacji wyniosła blisko 1,9 mld zł - komentuje Piotr Nowak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów.

Jak podkreślił wiceminister: - Największym zainteresowaniem cieszyły się instrumenty 3-miesięczne i 4-letnie, oprocentowane odpowiednio 0,50% oraz 1,30% w pierwszym roku oszczędzania. 

- Od początku roku nabywcy indywidualni przeznaczyli na zakup obligacji skarbowych kwotę 19 mld zł - stwierdził Nowak. 

Jak poinformował, oznacza to, że już w III kwartale br. o 10% przekroczyliśmy wartość sprzedaży z całego 2019 roku. 

- Dobre wyniki sprzedaży potwierdzają zarówno atrakcyjność naszej oferty, jak i wysokie zainteresowanie skarbowymi obligacjami oszczędnościowymi - podsumował wiceminister Piotr Nowak.

{crossposting}

Czytaj więcej

Zabytkowa kaplica Łubieńskich i Sobańskich z niebanalną historią

Ostatnie dni października to tradycyjnie w naszym kraju pora odwiedzania cmentarzy z grobami najbliższych. Choć w tym roku ta wieloletnia tradycja nie będzie mogła być z powodu pandemii koronawirusa zapewne w pełni podtrzymana, to i tak pielęgnowanie pamięci o zmarłych pozostanie, może tylko w zmodyfikowanej formie.

Więcej…

Gowin: WIB - to nowe możliwości finansowania i komercjalizacji badań

Łukasiewicz - PORT Polski Ośrodek Rozwoju Technologii będzie operatorem programu Wirtualny Instytut Badawczy. W uroczystości podpisania umowy z ośrodkiem brał udział wicepremier Jarosław Gowin

Łukasiewicz - PORT Polski Ośrodek Rozwoju Technologii będzie operatorem programu Wirtualny Instytut Badawczy. W uroczystości podpisania umowy z ośrodkiem brał udział wicepremier Jarosław Gowin. Na realizację badań przeznaczono 450 mln zł.

Więcej…

Ambasadorka Marki Polska - Tamara Łempicka

Tak się złożyło, że najsłynniejsze polskie artystki są zarazem postaciami o fascynujących biografiach. To nie tylko Tamara Łempicka, ale również Zofia Stryjeńska

Ambasadorów Marki Polska na świecie szukamy zwykle wśród osób nam współczesnych. Nie zawsze musimy się tak ograniczać.

Więcej…

Uderzenie koronawirusa (na razie) łagodne na rynku pracy

Pamiętajmy, że jeszcze w grudniu 2019 r. sytuacja na rynku pracy była najlepsza w historii

Pojawienie się COVID-19 postawiło nowe wyzwania przed rynkiem pracy. Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy musieli zmierzyć się z nową rzeczywistością. Jakie wyzwania recesja spowodowana przez koronawirusa postawiła przed biznesem, kto najmocniej ucierpiał a kto przechodzi przez kryzys obronną ręką?

Więcej…

Ziobro: W Europie Zachodniej zwyciężyła postmarksistowska ideologia gender

Zbigniew Ziobro. /Toutube/Polsat News

- Cieszę się, że tak wielu wspaniałych mówców weźmie udział w dyskusji. Jestem przekonany, że będziemy bogatsi o refleksję, która wyniknie z tego spotkania - powiedział minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, który wziął udział w konferencji „Zderzenie kulturowe w UE. Czy Polska ma szansę?”

Więcej…