Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Wpływ rozwijającej się technologii na malejącą ilość miejsc pracy w handlu detalicznym to temat, który regularnie powraca w społecznej dyskusji.

Rozwiązania, dotychczas testowane przez największych graczy w USA , takie jak prototypowy sklep Amazon Go, zaczynają przebijać się do Polski. W październiku br. w Poznaniu jedna z lokalnych sieci detalicznych otworzyła całkowicie zautomatyzowany sklep spożywczy.

Kiedy jedni spekulują zbliżający się koniec tradycyjnych sklepów, specjaliści uspokajają. – Nowoczesne urządzenia wspierają sprzedawców, jednak wciąż to ludzie są podstawą handlu. Potwierdzają to zeszłoroczne badania The State of Customer Service Report. To jakość obsługi klienta jest obecnie wskazywana przez konsumentów jako kluczowy czynnik, który buduje lojalność wobec danego sklepu - tłumaczy Bogdan Łukasik, szef rady nadzorczej Modern-Expo Group.

Ekspert wskazuje, że prezentowane zastosowania nie tylko ułatwiają zakupy konsumentom, ale również są produktami usprawniającymi pracę sklepu.

Spersonalizowana obsługa to w dzisiejszych czasach element budowania przewagi konkurencyjnej. Wskazują na to zarówno konsumenci (69 proc. badanych The State of Customer Service Report), jak i odbiorcy B2B (82 proc.). Podczas pobytu w sklepie liczymy na pomoc obsługi i bardzo cenimy sobie możliwość interakcji z drugim człowiekiem. Dzisiejsze technologie ułatwiają zakupy, jednak jeszcze wiele lat nie będą stanowić skutecznego zastępstwa w tym aspekcie. Ich głównym zadaniem jest usprawnienie procesu zakupów, zarówno dla klienta, jak i pracownika sklepu. – dodaje Łukasik.

- Moja firma proponuje detalistom najnowsze rozwiązanie - inteligentną półkę, która dzięki wbudowanym modułom elektronicznym daje możliwość kontrolowania ilości produktów, które znajdują się w danym punkcie sprzedaży. W momencie, gdy w danym sklepie liczba towarów spadnie poniżej określonego wcześniej minimum, informacja na temat braku zostaje wysłana bezpośrednio do osoby odpowiedzialnej za uzupełnianie towarów - kończy Łukasik.