Rusza konkurs „inNOWacje - #kolej2023”, w jego ramach przedstawiciele startupów będą mogli zgłosić swoje nowoczesne rozwiązania w odpowiedzi na konkretne oczekiwania spółek z Grupy PKP SA.

Organizatorzy konkursu to Agencja Rozwoju Przemysłu i spółki PKP SA: PKP Intercity, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Cargo. Konkurs odbywa się w formule ARP Innovation Pitch.

Do konkursu będą mogli zgłosić się przedstawiciele startupów tj. mikroprzedsiębiorstw na wczesnych etapach rozwoju działalności, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), jednostek naukowo-badawczych, których zadaniem będzie przygotowanie innowacyjnego rozwiązania w wybranej kategorii.

- W naszym portfelu kapitałowym mamy kilka spółek z branży kolejowej, to między innymi Przewozy Regionalne, czy Fabryka Pojazdów Szynowych Cegielskiego - powiedział Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu. - Dzięki bliskiej współpracy w ramach Grupy ARP, wiemy jakie są potrzeby i wyzwania, z którymi mierzy się branża. Podobnie jak w przypadku innych gałęzi gospodarki, tak i w transporcie potrzebny jest dynamiczny wzrost innowacyjności. Dlatego kolejna edycja ARP Innovation Pitch dedykowana jest spółkom z Grupy PKP. Te cykliczne warsztaty polegają na znalezieniu najlepszych rynkowych rozwiązań, wprost odpowiadającym na zdefiniowane wcześniej potrzeby PKP. To niepowtarzalna szansa na dotarcie ze swoją ofertą do dużych spółek. Jestem przekonany, że wiele innowacyjnych firm z niej skorzysta, podobnie jak było to w przypadku warsztatów wcześniej organizowanych dla PGNiG, Portów Lotniczych czy Grupy Azoty – stwierdził Kensbok.

Wiceprezes przypomniał, że to już 18 edycja konkursu Innovation Pitch.

Wcześniej prowadziliśmy ten konkurs dla tak dużych spółek, jak m.in. PGNiG czy PP Porty Lotnicze. To namacalny dowód, że doceniamy konieczność wprowadzania rozwiązań innowacyjnych w różnych branżach przemysłu. W ten sposób dajemy szansę młodym start-upom możliwość zrozumienia potrzeb dużych spółek. Dla firm małych i średnich to bodziec do prowadzenia dodatkowych prac badawczych, dla dużych – możliwość pozyskania nowych zamówień. Solidne zamówienie od solidnej firmy to dla przedsiębiorcy znacznie więcej niż pieniądze darowane z rozmaitych funduszy unijnych czy agencji rządowych. Mam nadzieję, że w tej edycji konkursu firmy w nim startujące przedstawią wystarczająco ciekawą ofertę, która wyjdzie na przeciw oczekiwaniom PKP – zakończył Kensbok.