Wartość usług cyfrowych w 2016 r. stanowiła 6,2 proc. naszego PKB – czyli około 112 mld zł. A do 2025 r. może osiągnąć wartość nawet 275 mld.

- Ostatnie lata to, dzięki działaniom Ministerstwa Cyfryzacji, dynamiczny rozwój usług e-administracji publicznej - mówi wiceminister cyfryzacji Karol Okoński. - Obecnie ze strony GOV.PL można się już zalogować i przejść do panelu użytkownika. Jest tam m.in. informacja o dowodzie osobistym, zestawienie informacji o posiadanych samochodach. Do tego wkrótce pojawią się informacje z ksiąg wieczystych i wiele innych. Intensywnie pracujemy nad kolejnymi e-usługami – dodaje wiceminister.

Coraz więcej Polaków ma Profil Zaufany – obecnie przeszło 2,6 mln osób. To ponad osiem razy więcej niż trzy lata temu.

- Nowo tworzone e-usługi są projektowane zgodnie z potrzebami obywateli, według zasad service design, i oferowane w nowoczesnym layoucie – mówi wiceminister Karol Okoński. - Są dostępne dla wszystkich obywateli, w tym z niepełnosprawnościami - dodaje.

Aby ułatwić obywatelom dostęp do e-usług administracji rządowej, w 2018 r. Ministerstwo Cyfryzacji stworzyło nową funkcjonalność na portalu Obywatel.gov.pl - Panel użytkownika. Miarą poziomu satysfakcji użytkowników jest sukcesywnie wzrastająca liczba wykorzystywanych e-usług. Już dziś wiele z nich obywatele i przedsiębiorcy znajdą na portalu GOV.PL. Docelowo dostępne będą tam wszystkie informacje o usługach wraz z intuicyjnym mechanizmem ich wyszukiwania.