Ocena użytkowników: 4 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka nieaktywna
 
Człowiek używający technologii Beacony ze swoim telefonem idzie w korytarzu

Chcemy, by nasze dworce odznaczały się także nowoczesnością. Beacony są obecne w galeriach handlowych, muzeach i na lotniskach.

PKP TELKOL wprowadza te małe nadajniki sygnału radiowego mogące komunikować się z naszymi smartfonami na dworce PKP SA, by ułatwić nam pozyskiwanie potrzebnych informacji czy skierować do sklepu. Technologia ta znana jest już od kilku lat na rynku komercyjnych usług IT. Spółka PKP TELKOL zainstalowała pierwsze urządzenia na dworcu Warszawa Centralna, rozpoczynając realizację pilotażowego projektu pod nazwą: „SMART Dworzec”. 

- Chcemy, aby nasze dworce odznaczały się nie tylko wysoką estetyką, ale także nowoczesnością - mówi Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP SA. - Wdrażane przez PKP TELKOL rozwiązanie to kolejny przykład nowoczesnych technologii, których zastosowanie pozwoli usprawnić szeroko rozumianą obsługę pasażerów – dodaje Mamiński. 

Prezes PKP podkreśla: - Zależy nam także na tym, aby dworce były w pełni dostępne dla wszystkich grup podróżnych i innych użytkowników dworców, w tym dla osób z niepełnosprawnościami. 

- To właśnie z myślą o tych pasażerach instalowane są beacony – dodaje Mamiński. - Aplikacja prezentowana przez PKP TELKOL w drugim etapie projektu umożliwiać będzie skorzystanie między innymi z takich funkcjonalności jak podgląd mapy dworca z informacją o lokalach usługowych (restauracjach, sklepach), wyświetlenie aktualnego rozkładu jazdy pociągów czy informacji o udogodnieniach dla osób z niepełnosprawnościami. Zgodnie z założeniami projektu funkcje nawigacyjna i lokalizacyjna zostaną zweryfikowane za pomocą testów prowadzonych w oparciu o zaproponowane przez PKP SA scenariusze.

{crossposting}