Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Zdjęcie przedstawia szkołę Bauhaus

Niemiecka turystyka notuje rekordowe zainteresowanie. Niemcy zanotowali 4,5 - procentowy wzrost turystów. Nic dziwnego – bogata oferta coraz bardziej zachęca do odwiedzania tego państwa.

Rok 2018 był dla niemieckiej turystyki przyjazdowej bardzo udany: 87,6 miliona noclegów gości z zagranicy i 4,5 - procentowy wzrost. To kolejny rekord. Także Polacy bardzo intensywnie podróżowali do Niemiec. - mówi Tomasz Pędzik z Niemieckiej Centrali Turystycznej w Polsce.

Polacy chętnie odwiedzają Niemcy

Polacy coraz chętniej wybierają Niemcy jako kierunek wypoczynku. Szczególnie chętnie wybierają Bawarię, Brandeburgię, czy Saksonię.

- Pierwszy raz w historii przekroczyliśmy liczbę 3 milionów noclegów i to od razu bardzo znacznie: 3 289 tys. noclegów wykupionych przez Polaków w miejscach zakwaterowania powyżej 10 łóżek odnotował Federalny Urząd Statystyczny. To jest licząc rok do roku wzrost o 12,7% i dodatkowe 370 tys. noclegów. Tylko z USA ten wzrost w liczbach absolutnych był większy. Polacy najczęściej nocowali w Bawarii, bardzo lubiane są Saksonia, pierwszy raz w tym kraju związkowym rynek polski zajął pierwsze miejsce, Brandenburgia, Berlin. Duże wzrosty odnotowujemy też w północnych Niemczech, w Lubece, Bremie, Hamburgu. Ten region promujemy intensywniej od dwóch lat - podkreśla Pędzik.

Oferta turystyczna Niemiec

Choć wyniki z ostatniego roku robią wrażenie, to DZT spodziewa się jeszcze lepszych rezultatów. Głównie ze względu na potencjał turystyczny i przystępność cenową Niemiec.

- Oferta turystyczna Niemiec jest bardzo bogata: miasta, zamki i pałace, doskonała infrastruktura rowerowa i wędrówkowa, trasy turystyczne. Niemcy są najczęściej kierunkiem podróży kulturalnych i city breaków, ale zauważamy rosnące zainteresowanie także wypoczynkiem aktywnym, na łonie natury.

Mamy dominująca pozycję w segmencie parki rozrywki. Turystyka przyjazdowa do Niemiec korzysta na tym, że coraz częściej urlop jest podzielony na kilka mniejszych i oprócz tradycyjnego głównego urlopu latem, który Polacy najczęściej nadal spędzają w Polsce lub na ciepłej plaży w basenie Morza Śródziemnego coraz więcej jest też wyjazdów krótszych, na kilka dni, na przedłużony weekend albo po prostu na weekend. Szczególnie dla województw zachodniej Polski Niemcy stały się już naturalnym celem takich wypadów. A Niemcy to turystyczny skarbiec bez dnawięc mimo rekordowych wyników, szacujemy że potencjał jest nadal gigantyczny. W 2030 r. liczymy na 4,6 mln noclegów z Polski - mówi Pędzik.

Niemcy w Polsce

- Niemcy to zdecydowanie najważniejszy rynek źródłowy dla Polski, a mimo to potencjał wzrostu nadal jest ogromny. Stosunkowo dobrze znane są Mazury, Pomorza Zachodnie czy kilka miast, ale patrząc na całość rynku, a Niemcy są przecież mistrzami świata w podróżowaniu, jestem pewien że ruch turystyczny będzie rósł.

Polska jest bardzo atrakcyjnym kierunkiem turystycznym, ze znakomitym stosunkiem jakości do ceny, a wyzwaniem pozostaje, jak przekonać do tego młodych niemieckich konsumentów. Dla Niemieckiej Centrali Turystyki istotna jest współpraca z POT na rzecz rozwoju turystyki przygranicznej. Nasze produkty turystyczne są komplementarne, a ze wzrostów korzysta na tym branża turystyczna po obu stronach granicy - dodaje.

Szlakiem Bauhausu i architektury modernistycznej

Głównym tematem wiodącym dla niemieckiej turystyki w 2019 będzie promowanie setnej rocznicy powstania Bauhuasu. Ale nie zabraknie także innych okazji do celebracji.

- Nasze działania marketingowe koncentrujemy wokół dwóch głównych tematów. Pierwszy to „100 lat Bauhuasu”. Słynna szkoła architektury, która zrewolucjonizowała myślenie o architekturze i sztuce i była prekursorem modernizmu została założona w Weimarze. W tym roku otwieramy dwa super nowoczesne muzea Bauhuasu, w kwietniu w Weimarze właśnie i w październiku w Dessau. Powstał także szlak modernistycznej architektury „Grand Tours der Moderne”. Drugim dużym tematem, którego promocję już zaczęliśmy to „niemieckie miasta na lato” – German Summer Cities. To kampania adresowana do młodych i aktywnych turystów. Chcemy pokazać jak różnorodna i atrakcyjna jest oferta kulturalna niemieckich miast. Nie zabraknie też innych tematów promocji: Niemcy północne, turystyka przygraniczna, 30 lat upadku Muru Berlińskiego, niemieckie zamki i pałace oraz aktywna majówka - mówi Pędzik.

Trendy technologiczne AR i VR

Turystyka musi podążać także za trendami technologicznymi. Nie inaczej jest w przypadku Niemiec, gdzie kładziony jest nacisk na technologie AR, VR oraz na media społecznościowe.

- W marketingu turystycznym stawiamy na digitalizację. W tym roku na wszystkich naszych eventach chcemy stosować technologię VR oraz Augmented Reality. Uczestnicy eventów z branży turystycznej oraz klienci będą mogli odwiedzić wirtualnie słynny pokój Waltera Gropiusa czy przejechać najbardziej spektakularnymi ścieżkami rowerowymi Niemiec. Kładziemy nacisk na współpracę z biurami OTC oraz promocję w mediach społecznościowych. Wiele kampanii realizujemy we współpracy z influencerami. Nasza baza zdjęciowa jest otwarta i dostępna dla wszystkich, wciąż rozwijamy stronę internetową - reasumuje Pędzik.

Czytaj więcej

Morawiecki: KSO, NSO dostęp do pomocy dla pacjentów będzie sprawiedliwy

Mateusz Morawiecki

Morawiecki: Dzięki proponowanym rozwiązaniom takim jak m.in. wdrożenie KSO czy NSO dostęp do pomocy dla pacjentów będzie sprawiedliwy w całym kraju.

Więcej…

Komu Polacy mogą jeszcze ufać?

Niewiele zostało instytucji, których nie udało się wciągnąć w bieżącą grę polityczną. Jedną z nielicznych jest Rzecznik Praw Obywatelskich – urząd, który od lat cieszy się prestiżem, a który na szczęście sprawowali wybitni prawnicy i osoby mocno angażujące się w obronę praw obywateli, także przedsiębiorców. Tym bardziej smuci medialne zamieszanie wokół tej instytucji.

Więcej…

Buda: Stany Zjednoczone są dla Europy partnerem strategicznym - politycznie i gospodarczo

Reforma Światowej Organizacji Handlu (WTO), relacje handlowe UE-USA i wsparcie handlowe dla Ukrainy to tematy poruszane podczas posiedzenia Rady UE ds. Zagranicznych w formacie handel w Brukseli.

Więcej…

Kowalczyk: wartość dodana dla rolnika

Wicepremier Henryk Kowalczyk udziela wywiadu telewizyjnego (fot. MRiRW)

Wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk podczas konferencji w Brześciu Kujawskim przypomniał, że Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) jest programem, który ma wzmocnić gospodarki wszystkich krajów europejskich po pandemii COVID-19.

Więcej…

Maląg: Obecnie jesteśmy na 4. miejscu w Europie z najniższym bezrobociem

Młodzież z całego kraju zgromadziła się w Warszawie na konferencji poświęconej sytuacji na rynku pracy w Polsce. Udział w dyskusji wzięła minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.

Więcej…