Z takiego określenia najwartościowszej grupy docelowej można wywnioskować, że niedługo mnie – 54 latka który rzekomo całkowicie utracił swą siłę nabywczą, zacznie utrzymywać niezwykle atrakcyjny komercyjnie mój kochany Synuś, dobijający za chwilę 16 wiosen. Ta odważna i traktowana teraz jak aksjomat teoria grupy docelowej powstała w latach 90. tych i wówczas miała swoje uzasadnienie – bogacili się wówczas ludzie młodzi, którzy byli otwarci na nowe czasy i to oni byli głównymi odbiorcami nowych produktów.
W związku z tym, że jak ktoś broni w czymkolwiek TVP, to rzuca się na niego przeciwne plemię podaję kilka cyferek, które pokazują gdzie znajdują się atrakcyjne komercyjnie grupy docelowe.
18 – 24: 5,393 euro/rok
25 – 49: 6,352 euro/rok
50 – 64: 6,016 euro/rok
(Źródło: Eurostat)
poniżej 25 lat – 183 tys. zł
35 – 44 lata: 471 tys. zł
45 – 54 lata: 526 tys. zł
55 – 64 lata: 451 tys. zł
75+: 297 tys. Zł
(źródło: Polityka Insight)
16 – 24 lata: 3,6 mln
25 – 49 lata: 14,3 mln
50 – 64 lata: 7,8 mln
64 lata +: 6,7 mln
Nawet z najbardziej pobieżnego oglądu tych cyferek wyraźnie widać, że dla korzyści dwóch podmiotów na rynku stosuje się całkowicie nieuprawnioną metodologię i tzw. „grupa komercyjna” to czysta manipulacja i akt nieuczciwej konkurencji, na której tracą reklamodawcy i TVP.