W momencie, gdy granica między trybem offline i online się zaciera, przedsiębiorcy muszą być czujni, by nie wypaść z rynku.
- Jakość kontaktu jest kluczowa, zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych – gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi. Odpowiadając na tę potrzebę przedsiębiorstwa e-commerce stale ulepszają swoje usługi
- Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który coraz częściej może zaważyć o dokonaniu transakcji – uważa dyr. generalny Salents.
– Zmieniające się oczekiwania klientów przyczyniają się do upowszechnienia nowego, zwinnego (agile) podejścia do projektowania i wdrażania systemów sprzedażowych, a także szerszego wykorzystania analizy biznesowej – zaznacza Grostal. - Jeszcze do niedawna analiza nie stanowiła elementu wdrożenia systemu, a przebiegała przed rozpoczęciem prac wdrożeniowych. To jednak będzie się zmieniać. Dziś na każdym etapie wdrażania systemu sprzedażowego, analiza będzie dopuszczała wprowadzenie zmiany, po to, aby finalny produkt spełniał oczekiwania i potrzeby klienta oraz umożliwiał wieloletni rozwój jego biznesu - komentuje Agnieszka Grostal.