Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Specjalnym znakiem promującym polskie marki piwa będą wyróżniane piwa wysyłane i sprzedawane za granicą.

Etykieta „Proudly Made in Poland” ma podkreślać najwyższą jakość napoju z pianką warzonego u nas. Jest to wspólna inicjatywa Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP) Browary Polskie i zrzeszonych w nim browarów członkowskich oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

- Piwo z Polski trafia obecnie do 80. krajów na całym świecie - Bartłomiej Morzycki, dyr. generalny PPPP. - Jesteśmy jego trzecim w Europie producentem. Wartość jego eksportu wzrosła o 340 proc. od chwili przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Rocznie eksportujemy ponad 3,3 mln hl piwa. Najwięcej: do Holandii i Niemiec, w ub.r. do tych dwóch krajów łącznie za 150 mln zł - poinformował podczas briefingu w trakcie Kongresu 590 Morzycki. - Szukaliśmy pomysłu, jak zdyskontować ten niewątpliwy sukces, bowiem obecnie niewiele jest polskich marek znanych na świecie. Stanowią one wizytówkę produktów z naszego kraju. Co więcej działalność ta wpisuje się w strategię odpowiedzialnego rozwoju premiera Mateusza Morawieckiego. Chodzi w niej przecież m.in. o obecność polskich marek za granicą. Chcemy, by polskie piwo, najwyższej jakości, czerpiące z wiedzy i doświadczenia wielu pokoleń naszych piwowarów, było rozpoznawalne w Europie i na świecie. Będziemy odczuwać dumę, że nasze piwo, wytworzone z polskich składników, jest polską marką, która otwiera drogę także dla marek z innych polskich branż.

- Logo „Proudly Made in Poland” będzie sukcesywnie umieszczane na kolejnych markach naszych browarów - dodał Morzycki. - Jesteśmy pierwszym sektorem naszej gospodarki, który będzie umieszczał to logo. Stanowi to przykład, że nasz biznes potrafi współdziałać, a nie tylko rywalizować, odczuwać dumę z polskiej promocji. Będziemy się starać, by ten znak był faktycznie rozpoznawalny - powiedział dyr. Morzycki.

Na początek umieściliśmy go na piwach: Żywiec, Tyskie Gronie i Okocim. A docelowo - na wszystkich markach wytwarzanych przez browary zrzeszone w naszym Związku, tj. w Kompanii Piwowarskiej, Carlsberg Polska i Grupy Żywiec. Pierwsze partie polskiego piwa z etykietą „Proudly Made in Poland” dostępne już są na niektórych rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii.