Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa wspierają podatników w trudnym okresie epidemii, dbają o uczciwą konkurencję i skutecznie walczą z nieprawidłowościami.
W swoich działaniach zachowują równowagę pomiędzy interesem obywatela, a interesem finansów państwa. Od początku epidemii, KAS udzieliła podatnikom ulg w spłacie zobowiązań podatkowych na kwotę ok. 6,4 mld zł.
- Stawiamy potrzeby obywatela w centrum swoich działań. Dlatego realizujemy m.in. program Klient w centrum uwagi KAS - mówi minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński.
Minister podkreśla następnie: - Staramy się dostosowywać nasze działania do oczekiwań naszych klientów i sytuacji w jakiej się znajdują.
- Dbamy o zapewnienie wpływów do budżetu, wspieramy jednocześnie podatników, którzy w związku z COVID-19 znaleźli się w trudnej sytuacji - dodaje Kościński.
Podkreśla, że wsparcie dla biznesu to również zapewnienie zasad zdrowej konkurencji i równych praw na rynku. A to oznacza walkę z przestępczością ekonomiczną.
- Na łamanie prawa nie możemy przymykać oka nawet w czasie epidemii. Dlatego administracja skarbowa prowadzi działania kontrolne i reaguje na oszustwa podatkowe - zwraca uwagę minister.
- Ktoś może powiedzieć, że tych kontroli jest za dużo, a ktoś, że za mało. Ale naszym celem jest zachowanie równowagi. Krajowa Administracja Skarbowa interweniuje wtedy, gdy narażony jest interes finansów państwa i interes uczciwego biznesu, bo w praktyce te dwa interesy są tożsame - dodaje Kościński.
MF i KAS stale analizują możliwe ścieżki pomocy podatnikom dotkniętym skutkami koronawirusa, w tym polegające na odroczeniu terminów płatności niektórych podatków.
{crossposting}