Oczekiwania klientów oraz podejście przedsiębiorców ciągle się zmienia. Rozwój nowych technologii wymaga ciągłego dostosowywania się firm do nowych czasów i zmian w ich strategiach, zwłaszcza dotyczących e-commerce i e-marketingu.

W momencie, gdy granica między trybem offline i online się zaciera, przedsiębiorcy muszą być czujni, by nie wypaść z rynku. 

Wśród oczekiwań klientów sklepów internetowych stałe miejsce zajmuje dopasowanie wygodnej dostawy oraz jej czas - wyjaśnia dr Agnieszka Grostal, dyrektor generalny Salents.

- Jakość kontaktu jest kluczowa, zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych  –  gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi. Odpowiadając na tę potrzebę przedsiębiorstwa e-commerce stale ulepszają swoje usługi

W opinii Grostal marki starają się odpowiadać na potrzeby klientów wydłużając czas dostawy do późnych godzin lub oferując odbiór w punkcie w ciągu godziny od zamówienia.

- Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który coraz częściej może zaważyć o dokonaniu transakcji – uważa dyr. generalny Salents.

Zmieniające się oczekiwania klientów przyczyniają się do upowszechnienia nowego, zwinnego (agile) podejścia do projektowania i wdrażania systemów sprzedażowych, a także szerszego wykorzystania analizy biznesowej – zaznacza Grostal. - Jeszcze do niedawna analiza nie stanowiła elementu wdrożenia systemu, a przebiegała przed rozpoczęciem prac wdrożeniowych. To jednak będzie się zmieniać. Dziś na każdym etapie wdrażania systemu sprzedażowego, analiza będzie dopuszczała wprowadzenie zmiany, po to, aby finalny produkt spełniał oczekiwania i potrzeby klienta oraz umożliwiał wieloletni rozwój jego biznesu - komentuje Agnieszka Grostal.

Written by on