– Po raz pierwszy od 16. lat, porównując I półrocze 2017 r. z I półroczem br., nastąpił wzrost oglądalności zarówno TVP1, TVP2, jak i całej grupy Telewizji Polskiej – mówi prezes TVP Jacek Kurski.

 - Według pomiarów Nielsen Audience Measurement (NAM) pod względem łącznych udziałów widowni głównych kanałów TV od pierwszego półrocza 2008 r. udziały te obu głównych kanałów TVP (TVP1 i TVP2), Polsatu i TVN w kolejnych latach spadały. Jednak tylko w przypadku TVP1 i TVP2 tę tendencję udało się ostatnio zatrzymać. Porównując I półrocze ub.r. z I półroczem br. łączne udziały obu naszych głównych kanałów wzrosły z 18,0 do 18,6 proc. (w przypadku Polsatu zmalały w tym samym okresie z 11,1 do 10,4 proc., zaś TVN – z 9,8 do 9,3 proc.) – poinformował Kurski.

Powołując się na dane NAM prezes dodał, że: – także po raz pierwszy od lat obie główne anteny Telewizji Polskiej mierzone każda osobno zanotowały wzrost średnich udziałów w widowni w grupie wszystkich widzów. W przypadku TVP1 udziały te wzrosły z 10,1 proc. w I półroczu ub.r. do 10,4 proc. – w I półroczu br. Zaś udziały TVP2 – z 7,8 do 8,2 proc. – podał prezes TVP.

- Telewizja Polska ze swoimi wszystkimi kanałami umocniła – wg danych NAM - pozycję największej stacji telewizyjnej w Polsce, notując 3 proc. wzrost oglądalności porównując wyniki I półrocza ub. r. z I półroczem br. Stacje komercyjne (TVN i Polsat) odnotowały w tym czasie spadki – dodał Kurski.

Przy czym, opierając się na wynikach mierzonych za pomocą tzw. modelu oglądalności rzeczywistej – MOR (narzędzia badawczego stworzonego przez TVP i specjalistów z SGH), oglądalność TVP1 i TVP2 w I połowie 2018 r. jest o ok. 10 proc. wyższa niż wg pomiaru NAM – uważa prezes TVP, a niższa – w przypadku widowni Polsatu i TVN. - Oba te ostatnie kanały mają więc w rzeczywistości widownię porównywalną  z TVP2. Na podstawie wyników z pomiaru MOR, TVP1 ogląda 25 proc. więcej widzów niż programy komercyjnej konkurencji.

Tymczasem TVP w ostatnich miesiącach spotykała kampania zniesławień na podstawie spekulacji i niesprawdzonych danych, podczas, gdy nawet Nielsen (z pomiarem NAM) wykazuje, że nastąpił wzrost widowni w ostatnich miesiącach – jedynie w przypadku Telewizji Polskiej – stwierdził Kurski.

Wg danych NAM w I półroczu br. (łącznie z pierwszymi pięcioma dniami lipca) dynamika przyrostu wartości cennikowej przychodów z reklamy i sponsorowania TVP była najwyższa na tle głównych stacji komercyjnych. Wzrosła w przypadku TVP1 i TVP2 w porównaniu z I półroczem ub.r. o ok. 24 proc., podczas gdy naszym konkurentom – tylko o 0,8 proc. (Polsat) czy 8,7 proc. (TVN) – dodał prezes.

- Możemy więc mówić o spektakularnym sukcesie Telewizji Polskiej – uważa Kurski.

Choć mamy dowody, że oglądalność naszych kanałów jest zaniżana, to nawet pomiary Nielsena pokazują, że jest ona i tak najwyższa w porównaniu z głównymi telewizjami komercyjnymi – zakończył.

Written by on