Maciej Pawlak

Wśród branż gospodarki, przed którymi jest wciąż daleka droga od wyjścia z koronakryzysu znajdują się pasażerskie przeloty lotnicze.

W sytuacji, gdy lokowanie oszczędności na lokatach stało się nie tylko nieopłacalne, ale wręcz przynoszące straty, wskutek zerowych (a praktycznie ujemnych, uwzględniając ponad 5% inflację) stóp procentowych utrzymywanych od miesięcy, duża część lokat została zlikwidowana, a pochodzące z nich środki finansowe zainwestowane w rynek nieruchomości.

Po krótkiej przerwie urlopowej powracam do tematyki związanej po części ze społecznym zaangażowaniem biznesu. Tym razem ukazując konkretne przykłady tego typu działalności, na poły marketingowe, mające przy tym związek z wyjazdami wakacyjnymi i atrakcjami turystycznymi w naszym kraju.

Mamy nowe wieści z frontu budowy koncernu multienergetycznego: wicepremier Jacek Sasin poinformował, że połączenie PGNiG i Orlenu nastąpi do połowy przyszłego roku. To konkret, niemniej, aby ta data została dotrzymana, potrzeba, by gazowy gigant rozwiązał kilka pilnych spraw.

Rzadko poruszamy tu problematykę społecznej działalności biznesu. A staje się ona jednym z coraz ważniejszych zagadnień, bezpośrednio związanych z działalnością przedsiębiorstw, szczególnie tych dużych i średniej wielkości - na rzecz środowiska, lokalnej społeczności i pracowników. Tego typu działania stają się ważne zwłaszcza w kontekście postrzegania wizerunku firm na zewnątrz.