W ramach planowanej do realizacji inwestycji nowoczesnego węzła przesiadkowego na stacji Warszawa Zachodnia całą halę peronową przykryje dach.
- Będzie czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, co ułatwi obsługę na peronach. Całkowicie zmieni się przejście podziemne - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. - Będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Świetliki umieszczone w konstrukcji peronów zapewnią naturalne światło.
- Nowa Warszawa Zachodnia zwiększy komfort podróżnych korzystających z przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych, przesiadających się do autobusów i tramwajów. Pasażerowie skorzystają z wygodnych peronów oraz dogodnego dostępu do transportu miejskiego. Będzie to bardzo ważny punkt przesiadkowy, łączący ruch dalekobieżny i aglomeracyjny z lokalnym – uważa prezes.
- W ramach inwestycji zostanie wybudowany nowy peron, nastąpi przebudowa siedmiu peronów. Stacja będzie miała całkowicie zadaszone perony, podziemną przestrzeń pasażerską na poziomie -1 z kasami kolejowymi oraz przystanek tramwajowy na poziomie -2. Zaś pasażerowie niepełnosprawni zyskają szereg udogodnień z wygodnymi windami i szerokimi podjazdami – poinformował Merchel.
– Przez cały czas ich realizacji Dworzec Zachodni będzie czynny dla pasażerów – obiecał. - Zakończenie inwestycji założono w II połowie 2022 r. Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia będzie dofinansowana w ramach projektu „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia” realizowanego z udziałem środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.