- Chcemy, aby polscy konsumenci byli świadomi przy dokonywaniu swoich wyborów - stwierdził minister. - Ważne jest też to, aby wybierając asortyment swoich zakupów kierowali się również dobrze rozumianym interesem Polski - podkreślił.
– Na otwartym rynku dostępne są produkty z całego świata. Niegdyś ekskluzywny, dziś powszechny jest lotniczy transport produktów. To konsument dokonuje wyboru - podkreślił Ardanowski. Minister zwrócił uwagę, że chodzi o to, aby przekonać nabywców do racjonalnego podejścia przy dokonywaniu codziennych zakupów żywności.
Minister podkreślił, że właśnie do tego trzeba przekonać konsumentów w kraju i za granicą.
– Trzeba ich przekonać, uzbroić w wiedzę, dać im argumenty i w sposób racjonalny zachęcić do określonych zachowań handlowych na rynku, aby świadomie wiedzieli jak się zachować – dodał minister. Ardanowski zwrócił przy tym uwagę, że trzeba wyjaśniać, że kupowanie rodzimych produktów, to wspieranie własnego rolnictwa, to budowanie jego siły.
– To właśnie jest patriotyzm konsumencki, to świadome budowanie silnej Polski – podkreślił.
Według niego wszyscy mają określone zadanie do wykonania. Wsparcie promocji i zapewnienie bezpieczeństwa żywności jest zadaniem państwa. Ogromną rolę do odegrania mają media, dziennikarze, organizacje konsumenckie, rolnicy-producenci i ich organizacje.