– Ogromna część naszej pracy to zadania kontynuowane. Uważamy, że szkoła wymaga pewnej stabilizacji i nie ma powodu ani potrzeby, aby z roku na rok dokonywać gigantycznych zmian, raczej interweniować tam gdzie od wielu lat zmiany nie było, a praktyka pokazuje, że jednak zmiany powinny być wprowadzone – podkreślił minister Piontkowski.
Minister poinformował również o kontynuowaniu programów i projektów mających na celu dokształcanie nauczycieli z wykorzystania nowych technologii w nauczaniu. Istotne będą również szkolenia dla kadry pedagogicznej pracującej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Podczas posiedzenia Komisji minister edukacji podkreślił konieczność zmian w zakresie pragmatyki zawodowej nauczycieli.
– Za kilka lub kilkanaście miesięcy czeka nas duża zmiana ustawowa związana ze zmianami w pragmatyce zawodowej - zaznaczył Dariusz Piontkowski. - To jest ta część reformy, która nie została przeprowadzona w poprzedniej kadencji. I chociaż były już pewne rozwiązania i propozycje, to nie budziły one powszechnej akceptacji. Dziś jednak zarówno związki zawodowe, samorząd terytorialny, rodzice, ale i sami nauczyciele mówią wyraźnie o tym, że dotychczasowy model awansu zawodowego wyczerpał swoje możliwości i nie wpływa w jakiś poważny sposób na podniesienie jakości edukacji. Chcielibyśmy, aby ten system awansu zawodowego w jakiś sposób motywował nauczycieli do lepszej pracy i przekładał się na efekty wychowawcze i edukacyjne - dodał szef MEN.
Minister edukacji poinformował o wznowieniu prac w ramach Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty.
Zgodnie z zapowiedzią pierwsze po przerwie posiedzenie Zespołu będzie koncentrowało się przede wszystkim na wypracowaniu zmian w pragmatyce zawodowej nauczycieli. Jednym z istotnych tematów będą postępowania dyscyplinarne. - Mamy kilkadziesiąt różnych uwag dotyczących całego systemu postępowania dyscyplinarnego i temu chcielibyśmy poświęcić najbliższe posiedzenie - pokreślił szef MEN.
{crossposting}