Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Na walkę z pandemią koronawirusa przeznaczamy łącznie ponad 100 mln zł. Koncentrujemy się na pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego beneficjentami naszych działań są placówki medyczne, przedstawiciele służby zdrowia, czy służb mundurowych – Adam Burak, Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu PKN ORLEN.

Mamy do czynienia z bezprecedensową sytuacją. Dla firm odpowiedzialnych społecznie to swego rodzaju test, być może jeden z najtrudniejszych. Musimy odpowiedzieć sobie na pytania: czy zapewniamy realną pomoc tym najbardziej potrzebującym? Jak zapewnimy bezpieczeństwo pracownikom, klientom lub kontrahentom? Czy robimy wszystko żeby wspierać narodową gospodarkę? Czy jako dobry sąsiad realizujemy misję pomocy społecznościom lokalnym?

Zostaliśmy postawieni przed szeregiem wyzwań i będziemy rozliczeni ze skuteczności naszych działań. Mam przekonanie, że PKN ORLEN zdał egzamin celująco.

Na walkę z pandemią koronawirusa przeznaczamy łącznie ponad 100 mln zł. Koncentrujemy się na pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dlatego beneficjentami naszych działań są placówki medyczne, przedstawiciele służby zdrowia, czy służb mundurowych. To nie wszystko. Obserwujemy sytuację i błyskawicznie reagujemy. Zapewniliśmy środki higieny i ochrony personelowi i podopiecznym Domów Pomocy Społecznej, czyli tym, którzy są najbardziej narażeni na zarażenie koronawirusem.

Wykorzystujemy potencjał całej Grupy ORLEN, aby wzmocnić bezpieczeństwo sanitarne kraju. W krótkim czasie przestawiliśmy linie produkcyjne w zakładzie w Jedliczu tak, aby w miejsce płynu do spryskiwaczy, wytwarzać płyn do dezynfekcji rąk. Do końca kwietnia wyprodukujemy łącznie 7,5 mln litrów. Z kolei w zakładzie w Trzebini powstaje płyn do dezynfekcji powierzchni.

Tak naprawdę styczność z trudną sytuacją mamy na co dzień, bo przecież zarządzamy ok. 1800 stacjami paliw w całej Polsce. W Europie mamy w sumie 2800 obiektów. Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i klientom to priorytet. W tym celu wdrożyliśmy szereg procedur i mechanizmów działania, aby maksymalnie ograniczyć ryzyko.

Jednocześnie rozbudowana sieć placówek pozwala nam jeszcze aktywniej włączyć się w walkę z pandemią. Umożliwiamy klientom zakup płynu do dezynfekcji rąk, systematycznie zwiększając jego dostępność. W wymiarze społecznym nie zapominamy o przedstawicielach służby zdrowia i służb mundurowych – na wszystkich stacjach ORLEN mogą oni otrzymać bezpłatny gorący napój.

Jednocześnie wykorzystujemy sytuację rynkową, w tym przede wszystkim niskie ceny ropy, aby zapewnić niskie ceny paliw dla naszych klientów. Nie byłoby to możliwe bez zrealizowanych w ostatnich latach procesów dywersyfikacji dostaw surowca i optymalizacji kosztów. Poprzez obniżanie cen paliw, stymulujemy polską gospodarkę. To w końcu realne oszczędności, szczególnie dla tych, którzy w tym trudnym czasie muszą się przemieszczać.

PKN ORLEN to spółka, która ma zdywersyfikowaną działalności i stabilną pozycję finansową. Właśnie takie firmy powinny i stanowią dziś filar wsparcia dla walki z epidemią koronawirusa w Polsce.

Społeczna odpowiedzialność biznesu w tych trudnych czasach ma inny wymiar, jest bardziej namacalna, a przez to też bardziej widoczna. Dlatego powinna wyrażać się przede wszystkim w czynach, nie słowach.

Adam Burak, Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu PKN ORLEN

{crossposting}

Czytaj więcej

Gut-Mostowy: Nasze wsparcie kierujemy do organizacji pozarządowych

Minister Sportu i Turystyki ogłosił otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w 2022 r. realizacji zadań z zakresu turystyki. W budżecie zabezpieczono prawie 3 mln zł.

Więcej…

Ciecióra: Płatności bezpośrednie w UE są oddzielone od produkcji rolnej

Photo by Naseem Buras on Unsplash

Sejm przyjął zmianę ustawy o płatnościach i przywrócił Uzupełniającą Płatność Podstawową. taka płatność była stosowana od 2004 do 2014 roku.

Więcej…

Władyczak: Globalna recesja nie zdołała złamać polskiego eksportu

Znamy laureatów 10. edycji konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion, w którym wyróżnianie są polskie firmy odnoszące sukcesy na światowych rynkach. Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) jest wieloletnim partnerem konkursu.

Nagrody główne w poszczególnych kategoriach otrzymały firmy: TenderHut, NOVOL, Grupa Asseco, Profitroom, Lactex, Answear.com, Green Cell (CSG) oraz w kategorii: wizjoner ekspansji zagranicznej nagrodzony został Igor Klaja, założyciel i prezes OTCF. 

Jak zaznaczył Janusz Władyczak, prezes KUKE, pandemiczna globalna recesja ponownie nie zdołała złamać polskiego eksportu, który w 2020 r. zwiększył się o 1,3 proc., a ubiegłoroczne ożywienie przyniosło mu dalszy, jakże imponujący, dwucyfrowy wzrost (zapewne, bo na wyniki musimy poczekać jeszcze kilka tygodni). 

- Jest to rzecz jasna powód do dumy - mówi dalej prezes. - Jednak część prognoz na ten rok, gdy wzrost gospodarki i wymiany handlowej będą w skali świata kontynuowane, nie jest dla nas już tak pozytywna. OECD ocenia, że polski eksport zwiększy się o zaledwie 4 proc. w tym roku i o 3 proc. w 2023 r., podczas gdy wolumen globalnego handlu urośnie odpowiednio o 5 i 4,5 proc. W KUKE perspektywy eksportu oceniamy bardziej optymistycznie, ale zauważmy, że przez ostatnie dwa lata bardzo sprzyjała nam sytuacja na rynku walutowym - średniorocznie kurs złotego obniżył się w tym czasie wobec euro o 6 proc. Warto dodać, że przy relatywnie stabilnym kursie dolara i znaczącym wzroście cen importowanych surowców na rachunku obrotów bieżących pojawił się pod koniec 2021 r. deficyt.

W opinii Władyczaka to tylko pokazuje, że odporność gospodarki na zawirowania, jej konkurencyjność i stymulowanie wzrostu powinny być budowane na istotniejszych długofalowo fundamentach niż mechanizmy kursowe, a mianowicie na inwestycjach w badania i rozwój, w kapitał ludzki, uwzględnianie w strategiach aktualnych trendów związanych z ochroną środowiska czy innymi celami zrównoważonego rozwoju, jak też na internacjonalizacji działalności. 

- A to właśnie podejście wyróżnia po raz kolejny uczestników jubileuszowej edycji konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion. Mamy w nim po raz kolejny przedstawicieli branży IT i e-commerce obok firm „tradycyjnego” przemysłu, które potrafiły złamać wewnętrzne schematy i zająć nowe nisze. Po raz kolejny spore grono podmiotów pojawiło się w kategorii „promotora ekologii”, budując wizerunek Polski jako kraju, gdzie zielona transformacja również postępuje. Są też firmy, które odważnie przejmują swoich zagranicznych konkurentów, pozyskując ich rynki i technologie - uważa Władyczak.

- W KUKE stale obserwujemy sytuację w globalnej wymianie handlowej - choć przez poprzednią dekadę poziom stawek celnych praktycznie się nie zmienił, to pojawiło się wiele innych barier, którym muszą sprostać polscy eksporterzy, jak np. liczne subsydia eksportowe dla podmiotów spoza krajów OECD, z którymi muszą bezpośrednio konkurować, czy ograniczenia przy udziale w zamówieniach publicznych. W tak dynamicznym i zmiennym otoczeniu oznacza to konieczność efektywniejszego korzystania przez polski biznes z coraz bogatszego arsenału instrumentów zapewniających ich bezpieczną ekspansję międzynarodową, które dostarczają im różne instytucje wsparcia z PFR TFI i KUKE na czele - stwierdza na zakończenie prezes KUKE.

{crossposting}

Buda: Fundusze europejskie zmieniają region łódzki

11,5 mln zł na przebudowę i kompleksową modernizację energetyczną budynków trafi do Politechniki Łódzkiej.

Więcej…

Historyczny dzień dla polskiego koncernu

Środa 12 stycznia 2022 r. to ważna data w historii Polskiego Koncernu Energetycznego Orlen - zwłaszcza w kontekście trwającego od miesięcy procesu fuzji z Grupą Lotos i zapowiedzianej takiejż z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.

Więcej…