Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 
Krzysztof Przybył, w tle logo Teraz Polska

- Warto podkreślać, że kupując polskie produkty wspieramy Polskę. Coraz częściej robiąc zakupy patrzymy na to gdzie dana firma ma większość kapitałową. Jest też wiele instytucji, które tłumaczą, że aby powiększać nasze PKB trzeba inwestować w polskie produkty - powiedział prezes fundacji “Teraz Polska”, Krzysztof Przybył podczas konferencji “Patriotyzm konsumencki w budowaniu silnej Polski”.

Patriotyzm konsumencki w Senacie Rzeczpospolitej

W Senacie RP dyskutowano o tym jak wspierać polską gospodarkę i budować coraz mocniejszy patriotyzm konsumencki. Krzysztof Przybył przekonywał, że warto promować polskie produkty i marki, nie tylko na naszym rodzimym rynku.

Czynniki wyboru - cena, jakość, kraj pochodzenia

- Konsumenci coraz częściej podczas zakupów biorą pod uwagę takie czynniki jak cena i jakość. W ostatnim czasie  jakość zaczyna doganiać cenę w tej kwestii, co jest ważne. Widzimy też trzeci czynnik wyboru, to kraj pochodzenia. Przynajmniej 40% konsumentów poważnie bierze pod uwagę, czy produkt jest polski. Około dziesięciu lat temu było to na poziomie 5-6%. Postęp jest zauważalny i jeśli  ten trend się utrzyma , to nie będziemy się martwić o polskie produkty. Polacy na wydatki konsumpcyjne przeznaczają 400 miliardów złotych rocznie, to bardzo dużo. Blisko 40% tej kwoty przypada na towary z Polskich. Bijemy się tym samym o wielkie pieniądze - mówił Krzysztof Przybył.

Patriotyzm gospodarczy, patriotyzm konsumencki

- Kupując polskie produkty wspieramy samą Polskę jako ojczyznę. Dobrze, że coraz częściej patrzymy na to gdzie dana firma ma większość kapitałową. Wiele instytucji tłumaczy, że aby powiększać nasze PKB trzeba inwestować w polskie produkty. Z kolei wiele marek świetnie radzi sobie także zagranicą. To budzi niestety ataki z różnych stron, ale nie ma co się dziwić. Jeżeli ktoś zajmuje chociażby 30% rynku, to trzeba oczekiwać ciosów z innych stron. Administracja polska nie zawsze sobie z tym radziła, ale rozumiem, że teraz jest z tym zdecydowanie lepiej - stwierdził prezes “Teraz Polska” Krzysztof Przybył.

- Szczególnie od krajów skandynawskich można uczyć się patriotyzmu gospodarczego. Gdy wyjechałem kiedyś do Szwecji byłem zdziwiony, że niekoniecznie ładne, ale ojczyste jabłka są dobrze sprzedawane, podczas gdy zagraniczne, piękne i tańsze leżały obok w sporej ilości. Dzisiaj wiemy, że Polska będzie też do tego dążyć. Jeszcze z dziesięć lat temu ciężko było o czymś takim pomyśleć - dodał Przybył.

Teraz Polska

- “Teraz Polska” to projekt, który promując ojczyste produkty i usługi tłumaczy konsumentom, że polskie jest dobre. Już dwanaście lat temu otwierając program „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy” staraliśmy się przekazywać czym jest patriotyzm gospodarczy i jak przekonywać konsumentów do naszych produktów. Od początku funkcjonowania “Teraz Polska” chcemy pokazywać te dobra o najwyższej jakości, potwierdzonej przez ekspertów. Staramy się je promować także zagranicą. Cieszy mnie również, że ten bum rozwoju produktów rolno-spożywczych spowodował, że ⅓ laureatów konkursu jest z tego sektora, mimo tylko 25 nagradzanych rocznie. Gdy obejmowałem funkcję prezesa fundacji kilka lat temu, jeden z członków kapituły spytał mnie czy wypada, by jogurty otrzymywały nasz certyfikat. Dzisiaj nikt o to nie pyta, a np. przemysł mleczarski jest dodatkowo docenion. - uważa Przybył.

- Z przeprowadzanych badań wynika, że 70% konsumentów rozpoznaje znak “Teraz Polska”. To dobry wynik, jesteśmy liderem i pionierem. Nie wydajemy ani złotówki na promocję fundacji w mediach. “Teraz Polska” jest gotowa także do szerszej współpracy, bo to instytucja publiczna. Z nikim się nie ścigamy, chcemy okazywać wsparcie w budowie pozycji polskich marek - podsumował Przybył.

Czytaj więcej

Błaszczak: W Dniu Podchorążego składam podziękowania

Podchorążowie, którzy rozpoczęli Powstanie Listopadowe kierowali się wzniosłymi pobudkami. Dążyli do tego, żeby Polska była wolna. Kochali naszą Ojczyznę. Jestem o tym przekonany, że podobne pobudki kierują wami w codziennej realizacji zadań i przygotowywaniu się do służby.

Więcej…

Duda: Zwiększyć gotowość sił NATO w tej części Europy

W Kwaterze Głównej NATO w Brukseli Prezydent Andrzej Duda spotkał się z Sekretarzem Generalnym NATO Jensem Stoltenbergiem. 

Więcej…

Gliński: Nie wahamy się, jeśli chodzi o wsparcie różnego typu tak wielkich wyzwań jak wystawa Vilhelma Hammershoia

- Polskie muzea, zwłaszcza w ostatnim czasie, działają bardzo intensywnie, bardzo profesjonalnie i znacznie bardziej odważnie.

Więcej…

Błaszczak: Nikt nielegalnie nie przejdzie przez granicę mimo starań reżimu Łukaszenki

Wojska inżynieryjne z Wielkiej Brytanii będą pomagać Polakom w reperacji tymczasowego ogrodzenia na granicy polsko-białoruskiej. Podczas spotkania ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka i Bena Wallace’a, sekretarza obrony Wielkiej Brytanii omówiono szczegóły tej współpracy.

Więcej…

Racjonalny patriotyzm polskich konsumentów

Tak w skrócie można podsumować wyniki najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” przez Centrum Badań i Analiz Rynku (ASM) w październiku br. na próbie 1077 dorosłych Polaków.

Więcej…