Zakończona właśnie budowa Węzła Porosły to jedna z największych i najdroższych inwestycji drogowych w historii Białegostoku. Ma znaczenie zarówno dla mieszkańców województwa podlaskiego, jak i kierowców jadących drogą krajową nr 8. Nowoczesne połączenie Trasy Generalskiej, Trasy Niepodległości i drogi ekspresowej w kierunku Warszawy było możliwe dzięki ogromnemu wsparciu środkami z Unii Europejskiej. Koszt projektu wyniósł ponad 318 mln zł, z czego 252,8 mln zł pochodziło z funduszy unijnych. Projekt był finansowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020 koordynowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Jego zdaniem oddziaływanie poszczególnych projektów ma charakter ponadregionalny.
- Służą one zarówno mieszkańcom województwa podlaskiego, jak i kierowcom jadącym drogą krajową nr 8. Warto podkreślić, że jest to ostatni z 28 projektów drogowych realizowanych w ramach POPW 2014-2020 które zostały zakończone 4 lata przed końcem okresu kwalifikowalności wydatków, co potwierdza bardzo dobrą współpracę Beneficjentów Programu z PARP - mówi dyr. Maciej Berliński.
W ramach inwestycji została przebudowana droga krajowa nr 8 od granicy miasta do Węzła Porosły oraz fragment drogi wojewódzkiej 676. W sumie powstało około 10 km dróg.
- Projekt infrastrukturalny w Białymstoku znacznie poprawił sieć powiązań komunikacyjnych, podniósł spójność wewnętrzną regionu i zwiększył jego atrakcyjność ekonomiczną - dodaje Maciej Berliński.
- A to z kolei zwiększyło konkurencyjność nie tylko miasta, ale całego województwa, jako miejsca zamieszkania oraz prowadzenia działalności gospodarczej.
{crossposting}