Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Chcemy wszyscy, żeby ten rok był inny, lepszy. Ale takiej zmianie trzeba dopomóc, a nie czekać na nią z założonymi rękami. Do końca stycznia można zgłaszać produkty i usługi do 31. edycji Konkursu „Teraz Polska”.

Żeby dołączyć do grona wyróżnionych rozpoznawalnym i cenionym przez Polaków znakiem, trzeba spełnić jeden warunek: wysoka jakość. Grono profesjonalnych ekspertów i Kapituła wyłoni te produkty i usługi, które poddając się procedurom, kryterium jakości spełniają najlepiej i przyzna im prawo do oznakowania biało-czerwonym logo „Teraz Polska”. Naprawdę warto spróbować swoich sił!

Badania nie pozostawiają wątpliwości – w oczach Polaków Godło „Teraz Polska” niezmiennie pozostaje symbolem jakości i budzi zaufanie. Co więcej, ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Przypomnę najważniejsze liczby z badania przeprowadzonego w październiku 2020 r. przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Ponad 75 proc. respondentów uważa, że Godło „Teraz Polska” jest dobrym sposobem oznaczania wysokiej jakości polskich produktów i usług, a także – co warte podkreślenia – zachęca ich do zakupu. Ankietowani, zapytani o skojarzenia z produktami i usługami nagrodzonymi Godłem, aż w 90 proc. wskazują polskie pochodzenie, dużą rozpoznawalność i stabilną jakość.

Przez trzy dekady grono Laureatów rozrosło się do kilkuset podmiotów. Są to zarówno małe, rodzinne firmy jak i rynkowi giganci. Wśród firm posługujących się znakiem „Teraz Polska” są także takie, które kiedyś były niewielkie, ale przez lata, właśnie dzięki jakości, promowanej Godłem „Teraz Polska”, znacznie wzmocniły swoją rynkową pozycję.

Zawsze podkreślam, że w Konkursie „Teraz Polska” szansę na sukces mają wszystkie firmy, niezależnie od swojej wielkości oraz branży czy rynku, na którym działają. Jest tak właśnie dlatego, że głównym kryterium przyznania nagrody jest jakość, a ona nie jest zależna od tego czy firma zatrudnia 5 czy 5000 pracowników. Dzięki takiemu podejściu co roku nagradzamy marki, które swoim potencjałem pomagają budować tę najważniejszą - Markę Polska.

Świat wokół nas się zmienia, lecz idea konkursu pozostaje niezmienna. Bo też cel, jakim jest wzmacnianie rodzimych marek i Marki Polska, zawsze będzie aktualny. My – ludzie związani z programem „Teraz Polska” – mamy tę ogromną satysfakcję, że mogliśmy obserwować, jak zmienia się przez te wszystkie lata polska gospodarka. Kiedy ruszaliśmy z naszym przedsięwzięciem, była na wstępnym etapie transformacji. Nie wiadomo było wówczas, jak to się zakończy. A przecież nie wszystkim udało się osiągnąć tak znakomite rezultaty, jak Polsce. Głównymi twórcami tego sukcesu są przede wszystkim polscy przedsiębiorcy, dzięki którym zmiany na polskim rynku poszły we właściwym kierunku. Oni mozolnie budowali wolny rynek, oni płacili (dosłownie i w przenośni) największą cenę. Jeżeli teraz polska gospodarka okazuje się odporna na wstrząsy związane z pandemią, to jest w tym ich zasługa.

Chociaż obecnie nie ma porównania z sytuacją sprzed trzydziestu lat, to i dzisiaj nasz biznes stoi przed wielkim wyzwaniem, przed nową transformacją. Pandemia koronawirusa spowodowała, że rynek będzie musiał przejść poważne zmiany. Okazało się, że branże, które wydawały się odporne na wahania koniunktury, bardzo mocno odczuły restrykcje. Biznes musi brać pod uwagę ryzyko zmian – nagłych i niespodziewanych. Zmiany te znowu spoczną na barkach naszych przedsiębiorców. Tym ważniejsze jest, by pokazywać dobre wzory – popularyzować przepis na sukces, oparty na jakości i zaufaniu konsumentów. Wierzę, że w 31. edycji naszego Konkursu tych wzorów nie zabraknie.

Zachęcam, by zajrzeć na naszą stronę internetową, zapoznać się z informacjami o Konkursie „Teraz Polska”, regulaminem i listą Laureatów. I nie bać się pytać: na wszelkie pytania, czy to telefoniczne, czy mailowe, odpowiemy. I pomożemy w przygotowaniu zgłoszenia do Konkursu. Reszta w rękach ekspertów oceniających zgłoszenia i Kapituły dokonującej, na podstawie rekomendacji ekspertów, wyboru Laureatów. Poznamy ich na początku czerwca br. Wtedy to przedstawiciele nagrodzonych firm otrzymają statuetki „Teraz Polska” wraz z prawem do posługiwania się biało-czerwonym logo a także możliwość udziału w akcjach promocyjnych organizowanych przez naszą Fundację oraz skorzystania z programu który oferujemy.

{crossposting}

Czytaj więcej

Gut-Mostowy: Nasze wsparcie kierujemy do organizacji pozarządowych

Minister Sportu i Turystyki ogłosił otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w 2022 r. realizacji zadań z zakresu turystyki. W budżecie zabezpieczono prawie 3 mln zł.

Więcej…

Ciecióra: Płatności bezpośrednie w UE są oddzielone od produkcji rolnej

Photo by Naseem Buras on Unsplash

Sejm przyjął zmianę ustawy o płatnościach i przywrócił Uzupełniającą Płatność Podstawową. taka płatność była stosowana od 2004 do 2014 roku.

Więcej…

Władyczak: Globalna recesja nie zdołała złamać polskiego eksportu

Znamy laureatów 10. edycji konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion, w którym wyróżnianie są polskie firmy odnoszące sukcesy na światowych rynkach. Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) jest wieloletnim partnerem konkursu.

Nagrody główne w poszczególnych kategoriach otrzymały firmy: TenderHut, NOVOL, Grupa Asseco, Profitroom, Lactex, Answear.com, Green Cell (CSG) oraz w kategorii: wizjoner ekspansji zagranicznej nagrodzony został Igor Klaja, założyciel i prezes OTCF. 

Jak zaznaczył Janusz Władyczak, prezes KUKE, pandemiczna globalna recesja ponownie nie zdołała złamać polskiego eksportu, który w 2020 r. zwiększył się o 1,3 proc., a ubiegłoroczne ożywienie przyniosło mu dalszy, jakże imponujący, dwucyfrowy wzrost (zapewne, bo na wyniki musimy poczekać jeszcze kilka tygodni). 

- Jest to rzecz jasna powód do dumy - mówi dalej prezes. - Jednak część prognoz na ten rok, gdy wzrost gospodarki i wymiany handlowej będą w skali świata kontynuowane, nie jest dla nas już tak pozytywna. OECD ocenia, że polski eksport zwiększy się o zaledwie 4 proc. w tym roku i o 3 proc. w 2023 r., podczas gdy wolumen globalnego handlu urośnie odpowiednio o 5 i 4,5 proc. W KUKE perspektywy eksportu oceniamy bardziej optymistycznie, ale zauważmy, że przez ostatnie dwa lata bardzo sprzyjała nam sytuacja na rynku walutowym - średniorocznie kurs złotego obniżył się w tym czasie wobec euro o 6 proc. Warto dodać, że przy relatywnie stabilnym kursie dolara i znaczącym wzroście cen importowanych surowców na rachunku obrotów bieżących pojawił się pod koniec 2021 r. deficyt.

W opinii Władyczaka to tylko pokazuje, że odporność gospodarki na zawirowania, jej konkurencyjność i stymulowanie wzrostu powinny być budowane na istotniejszych długofalowo fundamentach niż mechanizmy kursowe, a mianowicie na inwestycjach w badania i rozwój, w kapitał ludzki, uwzględnianie w strategiach aktualnych trendów związanych z ochroną środowiska czy innymi celami zrównoważonego rozwoju, jak też na internacjonalizacji działalności. 

- A to właśnie podejście wyróżnia po raz kolejny uczestników jubileuszowej edycji konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion. Mamy w nim po raz kolejny przedstawicieli branży IT i e-commerce obok firm „tradycyjnego” przemysłu, które potrafiły złamać wewnętrzne schematy i zająć nowe nisze. Po raz kolejny spore grono podmiotów pojawiło się w kategorii „promotora ekologii”, budując wizerunek Polski jako kraju, gdzie zielona transformacja również postępuje. Są też firmy, które odważnie przejmują swoich zagranicznych konkurentów, pozyskując ich rynki i technologie - uważa Władyczak.

- W KUKE stale obserwujemy sytuację w globalnej wymianie handlowej - choć przez poprzednią dekadę poziom stawek celnych praktycznie się nie zmienił, to pojawiło się wiele innych barier, którym muszą sprostać polscy eksporterzy, jak np. liczne subsydia eksportowe dla podmiotów spoza krajów OECD, z którymi muszą bezpośrednio konkurować, czy ograniczenia przy udziale w zamówieniach publicznych. W tak dynamicznym i zmiennym otoczeniu oznacza to konieczność efektywniejszego korzystania przez polski biznes z coraz bogatszego arsenału instrumentów zapewniających ich bezpieczną ekspansję międzynarodową, które dostarczają im różne instytucje wsparcia z PFR TFI i KUKE na czele - stwierdza na zakończenie prezes KUKE.

{crossposting}

Buda: Fundusze europejskie zmieniają region łódzki

11,5 mln zł na przebudowę i kompleksową modernizację energetyczną budynków trafi do Politechniki Łódzkiej.

Więcej…

Historyczny dzień dla polskiego koncernu

Środa 12 stycznia 2022 r. to ważna data w historii Polskiego Koncernu Energetycznego Orlen - zwłaszcza w kontekście trwającego od miesięcy procesu fuzji z Grupą Lotos i zapowiedzianej takiejż z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem.

Więcej…