- MKiDN, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Ministerstwo Infrastruktury i Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków potrafili dostrzec wielką wartość polskiego modernizmu. Świadczy to również o tym, że rozwój Polski może przebiegać w szacunku dla dziedzictwa - dodała wiceminister.
W opinii Generalnej Konserwator Zabytków bez tej odważnej decyzji, Dworzec mógłby podzielić los Supersamu czy Emilii.
Dworzec Centralny oddano do użytku 5 grudnia 1975 r., jako główną stację stolicy obsługującą ruch dalekobieżny. Budowa bardzo innowacyjnego wówczas obiektu trwała trzy lata i była jedną ze sztandarowych inwestycji w Polsce w latach 70. XX wieku. W chwili powstania dworzec był jednym z najnowocześniejszych nie tylko w kraju, ale też w tej części Europy. W skład kompleksu Dworca Warszawa Centralna weszły m.in. hala główna, podziemne perony, przejścia oraz galerie. Całość została zaprojektowana przez architektów - Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka, którzy wygrali konkurs zorganizowany przez SARP.
{crossposting}